L'association

PhenoMenon wrote :First of all bravo to all my frenz, especially ajis, zeff n farah, sometimes i feel very happy to hear all this, i mean yurr point of vue , the way you all think in bref yurr consciousness.Hmm about degrees, nowadays degree is nothing, almost everybody has degree,, if u wanna get a good job, u must at least have master, wat to say, that's the the reality, welcome to the world without pity, the world in which u cant dechiper yurr destiny and yurr future, m'sia skang ni dah tak macam dulu, macam kata ajis maybe untuk menternak ayam pun kita kena ade degree,in the usa, to get a good job u must atleast have two degrees, kita ni dah le kena belajar sampai 7 thn , kalau nak ade sampai dua degree, bila nak kawin oiiii! kalau cakap pasal kawin , ramai yang kata kita gatai, hehe, tapi au moins ,on doit planifier notre vie, la reussite n'est pas seulement les etudes, les diplomes, savoir planifier notre vie est l'une parmi d'autres, a mon avis, on doit commencer dès maintenant à y penser, mais il ne faut pas trop s'en préoccuper CAR day dream is detrimental to yurr studies,il ne faut pas en abuser trop, so study dulu pastu kalau ade masa lapang bole le pikir² who would be yurr prince charming or yurr future monalisa....

Hmmm, pasal united nation kite...pasal association, neverending story... aku pun dah lama idamkan sebuah asociation yang mantap, yang kejap, yang best, yang SEMPOI, mais la réalité est que, tout cela est de l'utopie! Déjà we all are selected students, semua pandai², yang dasyat² yang kencang² so just imagine kalau nak masukkan semua biri- biri dalam kandang pun kena ade talent inikan pula kita (selected students), lagi la susah, i didn't mean to compare we all to the sheep, it was just a metaphor, TETApi as for me, i think everything is possible if we give a try, sometimes the first seed will not give a plant, but remember , at least it teaches us how to be a good gardener in the future, so dont give up, if UK's students, US' students can built up an association, so can we! Apa kurangnya kita. So kalau semua orang setuju kita leh cadangkan perkara ni kat attaché JPA tu nanti, kalau ade association kita kan semakin kuat, jadi nanti kita leh tolong member² yang dalam kesusahan, Contohnya kalau kita tak berjaya nanti, JPA tak kan percaya yang study kat sini susah, diorang hanya kan kata yang kita tak belajar, kita asyik main, diorang bukan tahu yang kitaorang travaille comme un fou, Betul tak ajis? Sampai PM datang pun kita tak pegi, kerna nak study untuk final , tapi result aku teruk gak....jadi kalau kita ade association bole le kita defend welfare kita, kalau nak harap SFERE diorang bukan fikir pasal kita sangat, byk lagi pasal student lain yang diorang nak fikir, lagipun apa yang bermain diotak diorang aku dapat duit aku jaga....benda ni biasa le dalam dunia, Welcome to the capitalist system.....no money no talk, no honey no walk.....Mesti korang boring dgr celoteh aku, it was just my point of vue, memandang kat France ade liberté, so aku profit le aku nye liberté de penser.... so think about it my frenzzz.....! Woi ajis, aku sunyi gila le skang.....lama doh tak gossip² ngan hang.....member² hang(casserole and geng) pun dok tanya pasal hang.... takpe balik nanti gua cari lu.....good luck dude...so kalau ade sape² yang terasa tu sory yaaa, sound je kat aku aku tak kisah, macam farah kata kena le open-minded sket....ok oiii CIOW!